Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris social. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris social. Mostrar tots els missatges

dimecres, 30 de novembre del 2011

Cohesió social


Més que mai en aquests temps, les limitacions financeres no es poden resoldre bandejant l’atenció a les necessitats socials, en aquest cas de la parròquia, tot seguint una política en la qual ha estat pioner el comú d’Andorra la Vella, ha continuat avançant en la darrera legislatura i ens proposem impulsar en la següent, si Cd’i obté la vostra confiança.

La màxima atenció la mereixen, en justícia, les famílies amb dificultats econòmiques, a les que garantim que ningú no es quedi sense serveis comunals per falta de recursos. Per això facilitarem la tramitació dels expedients per demanar ajuts o exoneracions dels serveis. I per a les famílies en general recuperarem el projecte d’escola de pares i potenciarem el Tens Trastos, de recollida i reciclatge de mobiliari i electrodomèstics per a la reutilització.

Per segments d’edat, i amb influència directa sobre la vida familiar, infants, joves i gent gran són tres col·lectius que mereixen atenció especial i projectem donar-la-hi. Per als més petits, garantirem escoles bressol, ludoteca, casal El Llamp, activitats esportives i de lleure, colònies... Per a la joventut elaborarem un pla específic que abordi aspectes com ara formació, emancipació, ocupació, habitatge, lleure, salut..., a més de continuar el projecte Capital Jove, per a joves emprenedors, L’Enllaç (punt d’informació i dinamització), fomentarem les activitats d’oci amb el manteniment iniciatives  com ara L’Alternador o la festa de la Joventut i continuarem afavorint l’emancipació amb els habitatges de Jovial.

Per a la gent gran, donarem continuïtat a l’Hostal Calones, les cases pairals, el servei d’atenció domiciliària, els horts i les diverses activitats de lleure, a més del Punt d’Informació i oferirem suport a les associacions i col·lectius com ara el Banc del Temps, o l’Associació de la gent gran.

Una de les riqueses de la nostra societat tradicional ha estat la transmissió de coneixements, experiències i tota mena d’aproximacions intergeneracionals, dels padrins i padrines amb els néts. Fomentar els intercanvis  entre membres de tres generacions és un altre dels nostres objectius, com a instrument per afavorir, també, la cohesió social.

dijous, 15 de setembre del 2011

Comunicat sobre els fets de la reunió de majoria del passat 14 de setembre


Després dels fets ocorreguts durant la celebració de la Reunió de majoria, mantinguda durant la tarda d’ahir, vull manifestar el què segueix:

Mentre debatíem els aspectes relatius al tràmit organitzatiu del Comú, quatre consellers comunals van abandonar el ple, tot dient que havien perdut la confiança amb la resta de companys que conformen la majoria comunal.

El desencadenant de la seva actitud, segons van expressar, és el fet d’unes “retallades” pressupostàries que afectarien el Departament de Social.

En relació amb aquesta qüestió, vull emfatitzar i ressaltar que el pressupost d’aquest exercici, que va aprovar el Ple del Consell de Comú per majoria, el 17 de desembre del 2010, es manté plenament vigent.

I, quant a les polítiques socials que es duen a terme en els diferents departaments del Comú d’Andorra la Vella, he de dir que, contràriament al què s’ha volgut expressar, les hem mantingut inalterades i remarcar que hem afegit noves prestacions, fruit dels acords presos entre tots els membres de la majoria.

Lamento que el PS hagi volgut iniciar, presumptament, una precampanya per a les eleccions comunals, servint-se d’un tema tan sensible com és la política social que hem propugnat des de la nostra corporació i, igualment, que no hagi sabut diferenciar la responsabilitat política que comporta l’assumpció de càrrecs institucionals al front del Comú d’Andorra la Vella i els interessos purament partidistes.

Durant els darrers quatre anys, la nostra acció política ha estat presidida pel rigor en l’acompliment estricte del programa que vam sotmetre als electors de la parròquia i, alhora, per una escrupolosa gestió dels diners públics.

Per aquest motiu, per responsabilitat i pel compromís contret, per a la tranquil·litat de tots el ciutadans i ciutadanes de la Parròquia d’Andorra la Vella, davant d’ells, em comprometo a no escatimar cap esforç per garantir-los la normalitat en el funcionament del Comú fins a l’acabament del mandat. 

Andorra la Vella, dijous 15 de setembre del 2011